letthereberock

Mat/Träning

Kategori: Allmänt

Jag och Ida som jag skriver examensarbete med kom in på och diskuterade det här med mat och träning och att det är så mycket snack om det hela tiden. Människor idag verkar endast träna för att gå ner i vikt. Varför väljer man inte en träningsstil som man tycker är kul och sluta haka upp sig på vad man väger och endast fokusera på att förlora några kilon. Hittar man en träningsform som är rolig så går man garanterat ner de där kilona. Sen det här med vad man ska och inte ska äta. Jag säger såhär: du blir inte tjock av varken kolhydrater, fett eller protein. Man behöver allt av det här för att få i oss de vitaminer och mineraler som kroppen inte kan tillverka själv. Så nej, man blir inte tjock av smör, potatis, pasta eller vad det nu kan vara. Märker man däremot att man mår bättre av att utesluta kolhydratet så fine. Men det är så löjligt med de som anser att de blir tjocka av att ha smör på mackan. Ät regelbundet, alltså lite men ofta. Frukost, lunch och middag är de ultimata målen men de små målen i mellan är också viktigt. Variera kosten och unna sig kan man alltid göra utan att tro att man ska gå upp flera kilon. Anser att de som klagar på sin vikt är det första dom tänker att de ska sluta äta mat. Vad är det för skitsnack? Sen när du börjar äta kommer du bara att gå upp i vikt igen. Det finns ett ord som kallas motion. Ta cykeln istället för bilen till jobbet etcetera. Jag går från centralstationen till skolan varje dag och det tar cirka 15 minuter att gå. Har ofta fått frågan om varför jag inte tar bussen eftersom det finns bussar. Slöfockar säger jag bara! Om jag hade åkt buss skulle jag nog aldrig ha fått förfrågan om varför jag inte går istället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: