letthereberock

Inatt jag drömde något som..

Kategori: Allmänt

..jag aldrig drömt förut. Drömde att jag träffade Lasse Kronér, min största idol. Helt awesome!
 
Håller på att läsa en artikel om elevers psykiska hälsa och Sverige är främst det land där elever bara mår sämre och sämre med följ av stress, diagnoser etc. Jag tror mycket på det artikeln säger som kan vara en av anledningarna till att barn idag mår sämre än förut. En forskare och läkare säger att ökad väldärd har lett till orealistiska krav på ett perfekt liv, utan motstånd och svårigheter. Detta leder till ett överbeskydd mot potentiella faror och minskad tolerans mot obehag, vilket medför normala inslag i livet som stress och nedstämdhet ses som sjukdomstillstånd. Barn behöver öva på att hantera motgångar. Nu för tiden ska alla elever gå ut gymnasiet medan för kanske 40 år sedan var det bara 30 % som tog studenten. Skolorna måste ha lärarledda lektioner. Elever måste få visat för sig vad som förväntas samt vad dom ska göra. Barn utsätts idag för alltför många valmöjligheter vilket leder till exempelvis stress. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: