letthereberock

USA

Kategori: Allmänt

Som jag & Micke ibland bara skulle vilja ta vårat pick och pack och flytta till USA. Vi ska definitivt åka dit inom en snar framtid. Sedan Parneviks började sändas på tv lockar USA allt mer och mer. Ibland önskar jag att jag vore född där. Tänk att få gå i skolan där, liksom alla sporter man kan välja på. Basket, baseball, cheerleading, hockey etc. Hur nice vore inte  det om en sådan tradition skulle komma till Sverige!
 
Jag har börjat tröttnat allt mer på det här landet. Jag älskar dess natur, hur vi faktiskt värnar om den men det är folket som jag bara vill spy på. Alla ska jämt vara så himla duktiga, bry sig för mycket om vad andra gör, hur man är eller vad man tycker. Allt går till en sådan överdrift! Om jag säger att vi tar in alltför mycket folk till Sverige, detta leder ju till bostadsbrist, överfulla klassrum, mindre pengar till viktiga saker såsom sjukvård och skola. Är jag rasist då? Är jag rasist om jag säger att vi satsar på fel saker? Vad händer med mitt barn när han blir stor? Kommer han ens kunna flytta hemifrån? Kommer det att finnas lediga jobb?
 
Sverige är ett fjantland som inte vågar säga nej till någonting. Som sagt, vi ska alltid hjälpa andra och inte oss själva. Man ser inte till dess konsekvener för att man är för feg att vara sig själv...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: