letthereberock

Hairspray

Kategori: Allmänt

Idag ska jag och mamma se bolandgymnasiets uppsättning av musikalen Hairspray på reginateatern. Det känns som alla de musikalerna man ville vara med i sattes upp efter man hade tagit studenten, såsom exempelvis Grease. Det är och kommer alltid vara min favoritmusikal då det var den första musikalen jag såg och som man har sett miljontals gånger. Det är inte bara musiken man fastnar för utan själva storyn och när den utspelar sig och där är ju Grease bäst då jag älskar 50 - tals temat på det hela. Minns att jag tyckte Danny Zuko (John Travolta) var så himla snygg och att jag var kär i honom.. Kunde man inte ha fått blivit född på 50 - talet och fått vara med om rock'n roll och hårdrocken när den kom. Hade varit as nice!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: