letthereberock

Talgoxe

Kategori: Allmänt

Det är massvis av talgoxar här utanför lägenheten. Så i måndags köpte jag fågelfrön/nöter och hängde upp åt dom. Imorse fanns det massor kvar men nu när jag kom hem var den helt tom. Helg galet! Det lär även vara skatorna som har käkat då det finns massor av dom också. Så nu måste jag köpa en ny påse så att dom får mat nu i dessa svåra tider. Än så länge får dom nog tag i mask och så men inte när det blir kallt i marken då blir det lite knepigare. Såg nyss en blåmes på balkongräcket. Dom är så fina dom där småfåglarna!
 
Träffade Linn idag. Det var riktigt skoj faktiskt. Tog en lunch på blåsenhus efter ett jobbigt spinningpass.
 
Har även börjat på en ny delkurs och just nu är vi inne på specialpedagogik. Väldigt intressant och nyttigt att kunna för blivande lärare. Ett avsnitt som vi har kommit in på handlar om skam. Har aldrig tänkt på det förut men nu när jag vet så mycket om det tror jag att alla människor känner skam ibland. Jag känner det ibland och då är det oftast bland folkmassor. De människor som inte visar intresse på när man pratar, då får jag ofta skamkänslor och tänker "det är mig det är fel på, jag är ointressant". Att som lärare visa intresse när eleverna talar är jätteviktigt!!
 
 
Talgoxe

Kommentarer


Kommentera inlägget här: