letthereberock

UL

Kategori: Allmänt

UL = Upplands lokaltrafik. Det borde vara en förkortning på något helt annat! Ni kan inte ana hur jävla less jag är på UL. Hela förra veckan var tågen försenade. I lördags skulle jag in till Uppsala och träna. Tåget var som vanligt försenat, men denna gång väldigt försenat så jag hoppade på bussen. Vid en busshållsplats utanför Storvreta lägger bussen av och vi blir ståendes ett tag. Det var banarbete mellan Storvreta och Uppsala på lördag kväll så inga tåg gick. Jag fick åka buss från Uppsala som skulle gå 22.05. Bussen kom 22.15. Föraren hade inte fått reda på att han var tvungen att köra motorvägen eftersom gamla vägen var avstängd så han körde ända bort till där det var stopp och fick då springa fram till honom och vägleda honom ända tills vi hade svängt av motorvägen. Igår var tåget också försenat. På hemvägen stannar tåget mellan Uppsala och Knivsta i cirka 20 minuter. Och vet ni vad de flesta fall beror på? Jo att det är fordonsfel eller personalbrist. Seriöst!! Personalbrist låter ju helt sjukt, det är ju som att dom skiter i att dyka upp på jobbet? Fordonsfel, ja ni. Satsa på att inportera tåg från de länder som har en massas kyla istället för exempelvis Italien eller var dem nu kommer ifrån....
 
 
Meeen, ja. Igår var jag idrottslärare för årskurs 2 och 3. Det gick jättebra och det var riktigt skoj också! På torsdag har jag årskurs 1 och 3 i idrott. Imorgon är det omtenta på nycklingsdelen i floristik och faunistik kursen. Har inte pluggat ett dugg, vet inte hur man ska plugga till det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: